lördag 5 augusti 2023

Mörkermannen av Anna Bågstam.


”Mörkermannen” är den tredje delen i Annas serie om Harriet Vesterberg som bor i Lerviken och arbetar som civilutredare hos polisen.  


Det här är en jäkligt bra spänningsroman. En bok som överraskade mig flera gånger och jag blev ”lurad” i vem som var skyldig. Gissade helt fel! 


Jag tycker om att följa Harriet och de andra, följa hur deras relationer utvecklas, hur karaktärerna utvecklas. Dessutom skildrar Anna miljön målande och det är lätt att se bilder av hur det kan se ut när man läser. 


Språket är lätt och det är en bok som man inte vill släppa i första taget. Ljudboken är dessutom bra inläst av Angela Kovács. I slutet blev så spännande att jag gick över till att läsa e-boken istället. Det tog för lång tid att lyssna! 😂


Jag tycker ibland att Harriet är lite väl naiv och hon skulle behöva tuffa på sig lite mer. Men hon är en trevlig karaktär att lära känna. Läser gärna mer om henne och de andra karaktärerna. 


Perfekt promenadsällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...