lördag 26 augusti 2023

På samma strand av Birgitta Gunnarsson



 


Ikväll hade vi träff med bokcirkeln jag är med i och till denna gång hade vi läst ”På samma strand” av Birgitta Gunnarsson.  


Birgitta har en förmåga att skriva om vanliga människor på ett sätt så man aldrig vill sluta läsa. Hon gestaltar dem med sådan värme och så levande att man som läsare kan känna deras känslor. Birgittas böcker innehåller mycket olika känslor men skapar även tankar kring livet och hur man egentligen vill leva det. 


Jag tycker om huvudkaraktären Tora, som när man börjar läsa boken är rätt skör och inte vågar tro på sig själv. Hennes resa genom berättelsen är fin att läsa och uppleva. Jag tycker om att hon vågar ta sig för och vågar förändras. Att hon tar emot några av de chanser som ges. 


Men, jag hade gärna haft ännu mer djup i boken, fått veta mer kring en del relationer som den mellan hennes döda mamma och moster. Att man hade fått skrapa ännu mer på ytan. Se vad som fanns där. Det saknade jag lite grand. 


Det här är Birgittas tredje bok och har du missat hennes två tidigare böcker så har du fina läsupplevelser framför dig. 


Ges ut av Modernista förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...