söndag 15 oktober 2023

30 dagar i Paris av Veronica Henry




Ännu en fin roman av en författare jag tokgillar. I denna tar vi oss till Paris, en stad jag har besökt en gång tidigare och som jag efter läst denna bok vill åka till igen. 


Juliet lämnade som ung en del av sitt hjärta i Paris för många år sedan men efter att hon och maken skilt sig återvänder hon till staden hon lämnat. 


Vi får följa Juliet i både nutid och i dåtid. Hennes trevande steg i Paris och följa henne när hon översköljs av minnen från då. Juliet har även hållit en hemlighet de senaste 20 åren och nu måste hon bli klar med sitt förflutna. 


Jag tycker om Veronica Henrys berättelser och jag tycker om hennes sätt att skriva och berätta. Hur hon gestaltar och målar upp miljöer och karaktärer, hur de är lätta att tycka om. Boken är charmig, berörande, har både hjärta och smärta och är lätt att läsa. Sidorna flyger fram och plötsligt är den slut. 


Gillade mycket! 


Översättningen gjord av Pia Printz. 


Ges ut av Printz Publishing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...