söndag 15 oktober 2023

Upptäck naturen - vinterdjur/Mina första hästar - Emma Jansson






Är det något jag tycker väldigt mycket om i en barnbok är när det är fina och välgjorda illustrationer. I Emma Janssons faktaböcker är det både fina illustrationer och intressanta och lättlästa texter. 


”Upptäck naturen - vinterdjur” är en pekbok för de allra minsta om olika däggdjur, fiskar och fåglar som anpassat sig efter vädret på vintern. 


”Mina första hästar” är en bok för varje hästälskande tjej eller kille. I boken får jag som läsare lära mig om olika hästraser, vad de äter och deras färger och tecken. 


Emma är bra på att göra mig intresserad av både vinterdjur och hästar. Böckerna är fina att titta i och diskutera kring. Bilderna är så rikt illustrerade och jag kan sitta länge och studera dem, titta på alla detaljer. 


Rekommenderas varmt att köpa för att ha själv eller ge bort i present. 


Ges ut av Triumf förlag



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...