söndag 29 oktober 2023

Nytt liv i Applemore House av Rachel Lucas.




Här får vi möta Rilla Clark som kommer till Applemore för att städa ur sin döda pappas stuga. Rilla har många minnen från byn eftersom hon och hennes syster brukade tillbringa somrarna där och leka med grannarna från slottet Applemore House. Sen satte en olycka stopp för det. 


Det här var ju en liten läspärla som förflyttade mig till de skotska högländerna. En härlig feelgood med mycket värme och romantik. 


Jag tycker att författaren lyckas väl med miljöbeskrivningar för jag skulle gärna ta mig dit, spendera tid i författarens Applemore. Jag tycker om att hänga med karaktärerna, följa deras liv i den skotska byn och deras relationer. Boken var en trevlig flykt från verkligheten och en chans att få resa till Skottland! 


Boken är översatt av Helen Ljungmark. 


Ges ut av Pia & co


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...