söndag 15 oktober 2023

Om en syster av Marcus Jarl



 


Det här är en bok jag längtar efter och hade höga förväntningar på. Förväntningar som infriandes mer än så. 


Marcus berättar en sådan vacker och bitvis smärtsam historia som jag tycker så mycket om. Jag tycker om hur han låter historien om de båda systrarna växa fram, hur deras relation förändras och varför det har blivit som det blivit. Språket är lättsamt och fint, sidorna flyger fram och man sitter där emellanåt med andan i halsen och vågar knappt vända blad. Marcus ör väldigt bra på att gestalta känslor så att man nästan känner dem själv. Man är med karaktärerna hela tiden, skrattar med dem, gråter med dem. 


Berättelsen är gripande, full av hjärta och smärta, men med otrolig värme och hopp. 


Det här är Marcus bästa bok hittills och jag hoppas så att den blir nominerad till årets bok 2024. 


Tack för upplevelsen! Vilken läspärla! 


Ges ut av Norstedts förlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...