söndag 29 oktober 2023

Sista bilden - Tina Frennstedt.




Boken är den fjärde fristående delen i Cold case-serien med Tess Hjalmarsson som huvudkaraktär. Jag har inte läst alla delarna i serien, men nu måste jag nog läsa/lyssna ikapp. 


En ung kvinna försvinner spårlöst och sex år senare dyker ett foto av henne upp på en hemsida. Kort därpå dyker ännu en bild upp - på en kvinna som varit försvunnen i sjutton år. Tess kopplas in i den dramatiska utredningen för att försöka ta reda på vad som hänt kvinnorna. 


Jag tycker om huvudkaraktären Tess, hon är en vanlig, mänsklig människa med vanliga, vardagliga problem och hon framställs inte en supersnut. Jag tycker om att följa henne både i det polisiära och i det privata. Finns en bra balans där tycker jag och det är spännande att följa. 


Bra, spännande berättelse med bra tempo och driv. Boken är svårsläppt och flera oväntade vändningar som jag inte väntade mig dök upp. Sånt gillar jag!! 


Välskrivet, snyggt uppbyggt och sååå värd att läsa! 


Ges ut av Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...