söndag 4 augusti 2024

Början på resan av Birgitta Gunnarsson.



 


Som jag skrev i ett tidigare inlägg, Birgittas böcker är som balsam för själen. Jag njuter när jag läser hennes berättelser om människor som på något sätt har en resa framför sig. Birgitta är fenomenal på att berätta om människor, deras relationer och vardagliga ting. Som livet är mest. 


I ”Början på resan” berättar Birgitta med sådan stor värme om sina karaktärer, låter dem växa och hitta nya vägar i livet. Och det är en fröjd att läsa just om dessa vägar, som är som slingriga stigar innan de hittar rätt. 


Här får vi möta Fanny som närmar sig 40 och har en mamma som lägger sig i lite för mycket i hennes liv. En dag blir det för mycket för Fanny och hon bestämmer sig att åka till Prag. En resa som blir oväntat omvälvande. Drömmar som Fanny gömt undan vaknar till liv och hon möter människor som kommer att få större betydelse för henne än hon först anar.


Birgitta har ett sätt att berätta som gör att jag fastnar och inte vill sluta läsa. Det är mjukt, vackra formuleringar och sidorna flyger iväg. Jag tycker om att läsa om Fanny och hennes resa mot ett mer självständigt liv. Få vara med och upptäcka hennes drömmar. 


Kan varmt rekommendera denna fina feelgood som har både hjärta, svärta och humor! Underbar! 


https://www.modernista.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...