söndag 4 augusti 2024

Sommarparadiset av Anna Alemo



Det här är bra semesterläsning! Härlig miljö, intressanta karaktärer och en story som gör mig nyfiken. Hur ska allt sluta?
 


Anna skriver lätt och gestaltar både miljöer och karaktärer levande. Här förflyttar vi oss till den fiktiva byn Stänkvik i Blekinge. Ett ställe jag gärna skulle åka till om det fanns! 


Linda driver ett pensionat tillsammans med sina föräldrar. Det har hon gjort i sju år, sedan hon förlorade sin man i en bilolycka. Sedan den dagen har hon varit rädd för livet och försöker skydda sin dotter från allt ont. 


Så dyker Finn upp, Lindas barndomsvän som numera är en berömd skådespelare i USA. Han hoppas kunna vara lite mer anonym i lilla Stänkvik. Och Linda och Finn är ju bara vänner? Eller? 


Det här är en feelgood med mycket känslor, både värme, kärlek, humor och smärta. Den har ett djup och väcker tankar samtidigt som jag emellanåt skrattar högt åt det jag läser. En väldigt fin kombination och bra balanserat av Anna! 


Som tur är så är detta första delen i en serie, jag återser gärna både karaktärer och den härliga miljön igen! Bladvändare är bara förnamnet! 


https://karatforlag.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...