söndag 4 augusti 2024

För alla lyckliga slut av Caroline Twamley.



Vilken läspärla den här romanen var! Som jag njöt av att läsa Carolines historia om Alieen och Jenny! 


”För alla lyckliga slut” är en feelgood roman med både hjärta och smärta, vänskap och hopp. En roman om Alieen och Jenny som möts i Sverige i sin kärlek till böcker. Jenny har en bokhandel som hotas av nedläggning och Aileen är en känd författare från Irland som behöver komma bort från sin make. Hur kan de hjälpa varandra? 


Jag inhalerade den här romanen, slukade den. Det var något som höll mig kvar och jag bara måste få veta hur det skulle gå. Caroline skriver väldigt bra om relationer, känslor och hur livet kan ställa till det för en. Det skildras levande och man är liksom på plats i romanen, i bokhandeln hos Jenny och på Irland hos Aileen.  


Boken skildrar både hjärta och svärta. Det finns ett djup och en del både jobbiga och sorgliga inslag. Caroline skildrar bland annat psykisk misshandel, vilket är tungt. Men det finns även hopp, värme och lycka. Det kan bli bra, man kan komma vidare fast på ett annat sätt än vad man trodde från början. 


Jag tyckte jättemycket om den här romanen. Tyckte om karaktärerna och att få pendla mellan Irland och Sverige. Det är välskrivet, lättläst och bara såååå bra! 


Tack för läsupplevelsen Caroline! 


https://www.serafforlag.com/


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...