söndag 4 augusti 2024

Diagnos: Omöjlig längtan av Christina Edwinsdotter.


Ok, jag tänkte inte läsa den här boken först. Tänkte att den inte passade mig eftersom den presenterades som en romance-bok. Men ack så fel jag hade och jag är otroligt glad att jag gav boken en chans. Det här är mer en bok om livet som det är mest, vardag, relationer, om kärlek och vänskap. En blandning av både feelgood, relationsdrama och en gnutta romance. 


Christinas berättelse fångade mig så totalt att jag inte kunde släppa den. Jag fångades av Cecilias och Eriks kärlekshistoria, deras resa, deras missförstånd och längtan. Det gick liksom inte att sluta läsa, jag var verkligen tvungen att få veta hur det skulle gå. 


Christina har skrivit en riktigt bra, charmig och fin kärlekshistoria. En kärlekshistoria med komplikationer, vardagsproblem, sorg, glädje och mycket hjärta. Tycker om det vardagliga, tycker om miljöbeskrivningarna, hur Christina gestaltar relationer och känslor som finns hos karaktärerna. Det känns äkta och verkligt. Och det är väldigt, väldigt bra. 


Tack för läsupplevelsen Christina! Och du som inte läst, missa inte denna! 🩷 Underbar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...