söndag 4 augusti 2024

Doften av kardemumman av Beatrice Samuelsson.



Den här boken började jag läsa förra sommaren. Men av någon anledning så fastnade jag och kom inte vidare. Den har sedan dess legat på mitt nattduksbord och liksom väntat på mig. Ibland läser man böcker vid fel tidpunkt och i år var en bättre tidpunkt. Nu kunde jag inte sluta läsa när jag väl börjat.
 


Boken tar oss till Västgötaslätten och till Camilla. Camilla som hittades som nyfödd i en väska på tågperrongen av Ulla som sedan blev hennes mamma. Nu när Ulla ligger på dödsbädden får hon veta mer om händelsen och viljan att hitta sin biologiska mamma ökar. Då Camilla ger sig av i jakten på svar. 


”Doften av kardemumma” är en charmig feelgood med både fina miljöer och en brokig skara människor. Det finns hemligheter, värme, kärlek och många frågor som väntar på svar. 


Boken innehåller oväntade vändningar och pusselbitar som behövs för att karaktären Camilla ska förstå helheten. Tycker att författaren blandar dåtid och nutid på ett väldigt bra sätt och båda delarna är spännande att läsa. Det är en bok om att söka sanningen, om drastiska beslut och att på något sätt hitta sig själv.


Gillade massor! 


https://www.piratforlaget.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...