söndag 4 augusti 2024

Sångfågeln av Anki Edvinsson.



 


Äntligen en ny del om utredarna Per Berg och Charlotte von Klint vid Umeåpolisen. Det här är den tredje gången vi får möta dem och de andra karaktärerna där uppe i norr. 


Spänningen drar igång på första sidan och sedan släpper den inte greppet förrän man läst ut sista sidan. ”Sångfågeln” är en bladvändare, en kriminalroman med otroligt bra driv och den slukade upp mig. Jag ville bara läsa ett kapitel till.. och ett kapitel till. Behövde verkligen veta hur det skulle gå. 


Tre brott händer ganska nära varandra i tid och de verkar hänga ihop, men på vilket sätt? Anki leder mig som läsare skickligt genom berättelsen och till slut vävs alla olika trådar ihop på ett överraskande sätt. Jag gillar när jag inte kan förutse vem som är skyldig och det kunde jag inte här! 


”Sångfågeln” är en historia om både gängkriminalitet och trafficking som tyvärr är väldigt aktuellt i vårt samhälle just nu. Det går inte att värja sig, utan den går rakt in under huden på mig, får mig att bli både arg och ledsen. Jag tycker om karaktärerna, tycker att Anki skildrar relationer, problem och miljöer väldigt bra. 


Den här serien är skitbra rent ut sagt. Så missa för sjutton inte böckerna som kommer hålla dig vaken tills du läst ut dem. 


Löp och köp! När kommer nästa del?? 


https://www.norstedts.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...