lördag 18 mars 2023

Äkta kärlekar av Taylor Jenkins Reid



 


Alltså, jag älskade den här boken. Jag började läsa och fick sedan tvinga mig själv att lägga undan den för att inte läsa hela natten. Dagen efter var ”Äkta kärlekar” utläst. Jag tyckte om handlingen, kärlekshistorien, miljögestaltningarna, hur boken fick mig att le, skratta, gråta, känna oro, sorg och bli varm i hjärtat. 


”Äkta kärlekar” är en berättelse om kärlekens alla ansikten. Den fina varma kärleken, den ömsinta, generösa men också om att vara egoistisk och svartsjuk. Det är en berättelse om att hitta tillbaka till det som var och kanske även till något nytt. Att livet kan förändras vet vi nog alla, men det är inte alltid lätt att ta emot det nya och släppa det som varit. Och när vet man vad som är rätt?


Den här boken har fått både ris och ros när den har dykt upp i mitt flöde. Det jag tycker kunde ha gjort historien ännu bättre är om man fått mer av både Jesse och Sams perspektiv. Men jag blev berörd, tyckte väldigt mycket om boken. Äkta kärlekar” är hjärtekrossande, vacker och sorglig. En bok jag kommer minnas länge. 


Boken är översatt av Lisbet Holst och ges ut av LB förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...