söndag 19 mars 2023

Röd drottning - Juan Gómes - Jurado



 



”Röd drottning” är den första delen i en ny thrillerserie av den spanske författaren Juan Gómez - Jurado. Boken kretsar kring den speciella Antonia Scott som löst många brott utan att vara sig polis eller kriminolog. Men hon har en talang att ta in en mängd information och sedan dra slutsatser och se samband som inte någon annan kan. 


Det här är en bok som börjar bra! Inledningen griper tag i mig, boken är spännande och har ett bra tempo. Jag gillar karaktärerna och hur de gestaltas. 


Men sen är det något som får mig att tappa farten i läsningen. Jag tycker att det är lite för mycket personer, lite för mycket detaljer att hålla reda på. Kanske läste jag vid fel tidpunkt? Jag vet inte. Har sett flera som hyllat denna, tyckt den är väldigt bra. För mig blev det ett ok. 



Boken är översatt av Hanna Axén och Johanna Svartström och ges ut av Bokförlaget Nona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...