söndag 19 mars 2023

Nattsångaren av Johanna Mo



 Varför har jag inte lyssnat på den här boken tidigare för? Promenaderna blev långa och jag gav mig till och med ut i snöovädret för att få lite lästid. 🤩😂


Johanna Mo är en ny bekantskap för mig, men jag kommer definitivt att lyssna/läsa hennes andra böcker. 


Nattsångaren är den första delen i serien Ölandsbrotten och det är kul att lyssna på en bok där man känner igen sig på platserna där handlingen utspelar sig. Jag tycker att boken är otroligt spännande och att Johanna gestaltar karaktär, miljöer och relationer väldigt levande. Mitt mammahjärta slits itu den 15-årige Joel hittas död och beskedet ska lämnas till hans mamma. En förälders värsta mardröm. Jag tycker att Johanna bygger upp sin historia bra då jag bit för bit får ledtrådar till vad som faktiskt har hänt Joel och hur polisen med Hanna Duncker i spetsen leder arbetet som polis. 


Tycker om att historien har en dåtid och en nutid och även en sidohistoria med Hannas pappa som är en dömd brottsling. 


Hatten av för en väldigt spännande bok! Jag har redan börjat lyssna på del två i serien! 


Ges ut av Romanus och Selling


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...