lördag 18 mars 2023

Som man ligger får man bädda av Kristin Brorsson



 


Det här är den andra delen i serien om

Julie och Ebba. När boken börjar har Julie flyttat hem till Norrland igen med sina barn. Ebba går i väntans tider och har ställt in sig på att bli ensamstående förälder. 


Jag började lyssna direkt på den här boken efter att jag hade lyssnat klart på del ett och ja, denna del är minst lika svår att släppa. Det går inte att sluta lyssna. 


Jag gillar att hänga med de här karaktärerna, i deras liv. Tycker om det vardagliga, att allt inte är en dans på rosor, utan att de får kämpa lite, göra sina misstag. Det är som livet är mest, med både toppar och dalar. 


Gillar hur Kristin gestaltar miljöer och karaktärer så att det är lätt att skapa sig egna bilder när jag läser. Jag blir forfarande irriterad på karaktärerna, men inte lika mycket som i första boken. Kristin är bra på att skapa känslor i boken eftersom man bryr sig om karaktärerna, vill att det ska gå bra! 


Jag hoppas på en tredje bok, vill läsa mer om Ebba och Julie. 


Boken är väldigt bra inläst av Sofia Berntson. 


Ges ut av Lind & co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...