lördag 18 mars 2023

En sista önskan av Jonas Moström



 


Jag hyllar alltid Jonas böcker om Johan Axberg och Nathalie Svensson. I den här nya kortserien får vi träffa den unga Nathalie. Här får vi lära känna henne, hur allt började. 


Jag tyckte att boken var ganska lågmäld till en början, men sedan tog det fart och blev väldigt spännande. Jag tyckte att den bitvis kröp in under huden och var lite obehaglig. 


Jag tycker om på det sätt som Jonas bygger upp sina historier och gestaltar miljöer och relationer. Det enda negativa jag upplevde var att det är en kortnovell. Men å andra divan är det här första delen i en ny serie så jag ser fram emot fler delar om den unga Nathalie. 


Ljudboken är inläst av Ev Röse och ges ut av Tiden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...