lördag 18 mars 2023

Ta ner solen av Sara Molin



 


Jag har läst alla böcker som Sara har skrivit och tyckt om dem. Sara skriver som vanligt en berättelse som är otroligt charmig, underhållande, varm. Men samtidigt har den ett djup, är berörande och tänkvärd. 


”Ta ner solen” är en berättelse om att vilja slå sig fri, trots hinder. En berättelse om vänskap, att gå från ungdom till vuxen. 


Sara gestaltar sina karaktärer och miljön i boken så levande och känslan av att vara mitt i handlingen är påtaglig. Jag tycker om att man får lära känna dem och samtidigt lära mig mer om en sällsynt diagnos som huvudkaraktären Ella har, EPP (solallergi). 


Sara har även denna gång skrivit en väldigt fin och berörande bladvändare. Missa inte! 


Ges ut av Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...