lördag 18 mars 2023

Julbröllop och adventsstök av Anna Johansson


Den här boken tyckte jag om att lyssna på. ”Julbröllop och adventsstök” är en charmig och mysig julberättelse om tre systrar som befinner sig på olika platser i livet. Det är kärlek, hemligheter, hopp, förtvivlan, vänskap och gemenskap. En berättelse som verkligen lockade till att lyssna på. En berättelse jag längtade att få lyssna på så promenaderna blev långa! 


Jag tycker om hur Anna gestaltar sina karaktärer, relationerna mellan dem och hur livet kan vara. Tycker om att man får följa karaktärerna parallellt, läsa om deras tankar, känslor och deras separata liv. Det är sorgligt, kärleksfullt och en massa värme. Jag skrattar, får en klump av tårar i halsen, myser, blir förbannad och allt däremellan. Gillade verkligen den här boken! Och det går att lyssna på julromaner i mars! 


Boken finns både som julkalender med 24 delar och som fullängdsbok. Oavsett så är det här mysig läsning/lyssning som du inte bör missa. 


Ges ut av Lind & co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...