lördag 18 mars 2023

Konsten att laga ett hjärta av Ella Carey



Det här är första delen i serien ”Manhattans kvinnor” som skildrar kvinnors liv i New York. I den här boken får vi följa Lily Rose och hennes kamp för att nå sin dröm i 1940-talet USA. Vi får läsa om hur andra världskriget påverkar både människor och vardagen, livet. Hur det förändrar livet för många, för alltid. 


Jag hade ganska svårt att komma in i boken till en början. Den berörde mig inte riktigt som jag trodde att den skulle göra. Jag gillar historiska berättelser som handlar om starka kvinnor och deras kamp för ett mer jämställt liv i en mansdominerad värld. 


Författaren är dock väldigt bra på att gestalta miljöer och karaktärer. De känns levande och jag fattar ändå tycke för dem. Gillar språket i boken som är rappt och driver historien framåt på ett bra sätt. Boken är lättläst och jag är glad att jag fortsatte läsa. 


Boken är översatt av Helen Jungmark och ges ut av Printz Publishing  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...