söndag 19 mars 2023

Skuggliljan - Johanna Mo



 

Boken är inläst av Marie Richardson. 


Det här är den andra delen i serien Ölandsbrotten om polisen Hanna Duncker. I den här boken försvinner en pappa och hans 14 månader son. Vad har hänt? Har de försvunnit frivilligt? 


Liksom första delen har jag gått långa promenader för att jag inte kunnat sluta lyssna. Ibland har jag även läst boken på min reader för jag tyckte det gick för långsamt att lyssna 🤣 . Behövde veta direkt vad som hände tre sidor bort. 


Det jag gillar är hur Johanna fångar mig som läsare, hur hennes historia byggs upp med två parallella historier som vävs ihop under bokens gång. Det är nutid och så får man en tillbakablick på vad som faktiskt hände. Sen gillar jag sidospåret med Hannas pappa. Är han verkligen skyldig till det som han satt i fängelse för? Jag gillar även de olika karaktärerna och hur Johanna gestaltar dem. Hur man får följa dem, just där i vardagen, både i det bra och det mindre bra. 


”Skuggliljan” är spännande, hjärtskärande och en bladvändare. Måste nog nästan börja lyssna på bok tre direkt! 


Ges ut av Romanus och Selling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...