onsdag 8 juni 2022

Äktenskapspakten av Maria Arell






Inläst av Eva Maria Oria. 


Det här är författarens debutroman som utspelar sig i Hälsingland. Två barndomsvänner slöt en pakt som tonåringar att gifta sig med varandra om de båda var singlar när de fyllde 35 år. Livet förde dem sedan åt olika håll men när Adam kommer tillbaka till hemstaden så möts de igen, Adam och Evelina. Känslor uppstår, men vad känner de egentligen för varandra? Och hur ska de förhålla sig till pakten?


Den här boken går under genren romance och det är en romantisk historia som jag får lyssna till. Det är vardaglig problem, känslor, vänskap och att brottas med vad man egentligen vill och inte vill. Vågar man lita på sina känslor och kärleken? 


Det är en lättlyssnad bok som fick följa med ut på mina promenader, men jag har lite svårt för när heta känslor beskrivs för detaljerat. Då spolar jag framåt.


Ges ut av Saga Egmont

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...