måndag 20 juni 2022

Dit du går, följer jag av Lina Nordquist



 

Nominerad till årets bok 2022.

Det här är en bok som många hyllat efter att ha läst den, att det är en stark läsupplevelse. 

”Dit du går, följer jag” är en dramatisk historia om hur beroende vi alla är av varandra och om kärlek över alla gränser. Det är en historia som utspelar sig både runt början av 1900-talet och även närmare nutid. Två berättelser som vävs ihop och hemligheter som avslöjas, svält, fattigdom, kärlek. 


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är en väldigt tung bok att läsa, tragisk! Samtidigt är det ett fint och målande språk men allt elände som finns där gör att jag inte faller för boken. Det räcker inte med att språket är vackert och fint. För mig är boken för mörk och för sorglig. 


Ges ut av Romanus och Selling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...