onsdag 8 juni 2022

Natten Tallulah Murray försvann av Lisa Jewell



Den här boken överraskade mig. Rejält. Bokens handling har flera lager och är nästan som en pusseldeckare. 


Sakta men säkert får vi ledtrådar till vad som hände den där natten då Tallulah försvann. Med återblickar till då blandat med nutid så väs historien ihop till en helhet. Och så spännande det är! Inget är som det verkar, som läsare blir du ”lurad” ett flertal tillfällen och när slutet kommer.. det hade jag inte riktigt väntat mig. 


Jag har läst böcker av Lisa Jewell förut, men inte varit så här uppslukad av en av hennes böcker tidigare. Löp och köp eller ställ dig i kö på bibblan! Det här är riktigt bra!

Ges ut av Printz Publishing  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...