onsdag 8 juni 2022

Nu dör vi av Stina Flodén.



Den här boken sträckläste jag. Kunde inte släcka lampan och sova innan boken var klar. Jag behövde verkligen veta hur allt hängde ihop, hur det skulle sluta. 


”Nu dör vi” är en spännande roman med högt tempo och oväntade vändningar. Det är också Stinas debutroman vilket man inte kan tro. Boken är en bladvändare, svår att släppa och precis när man tror att hur allt hänger ihop svänger historien igen.   Berättelsen är full av hemligheter och ledtrådar som vävs ihop och historien ger mig emellanåt kalla kårar utmed ryggraden. 


”Nu dör vi” är spännande från första till sista sidan och när jag lägger boken ifrån mig kan jag inte sluta tänka på den, på karaktärerna. Vad vet vi egentligen om de som står oss nära?


Hatten av Stina! Grymt bra historia! 


Ges ut av Bokfabriken


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...