måndag 20 juni 2022

Hemligheternas bibliotek av Janet Skeslien Charles.



 


Det här är en roman om vänskap, hit böcker kan föra oss samman och vad det kan bli för konsekvenser av svåra val. 


Jag gillar verkligen historier som växlar mellan olika tidsperioder och där man får de olika karaktärernas perspektiv. ”Hemligheternas bibliotek” är en spännande berättelse med karaktärer jag gillar. Hade dock gärna sett mer miljöbeskrivningar, hade gärna velat känna mig mer ”på plats” om ni förstår vad jag menar. 


Det är en charmig bok, ibland lite för många namn dock vilket fick mig emellanåt att tappa fokus. Men totalt sätt en fin läsupplevelse.


Ges ut av Printz Publishing   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...