måndag 20 juni 2022

Det är här jag vill vara av Josefin Jansson




Det här var trevlig läsning! En fin feelgood om två kvinnor, Signe och Sara, vars liv flätas samman i en oväntad vänskap. 


Jag tycker om att boken är lättläst, att det är vänskap mellan generationer och det vardagliga. Livet! Boken är humoristisk, full av värme och kärlek och en del sorg. Jag blir vansinnig på Signes systerdotter å ena sidan och känner med Sara i hennes sorg som vi får möta. 


Det är en finstämd och mysig feelgood som gav mig ett leende på läpparna.


Ges ut av Saga Egmont förlag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...