torsdag 23 juni 2022

Ett fynd att dö för av Anders de la Motte och Måns Nilsson


. 


Det här är den andra delen i pusseldeckarserien ”Morden på Österlen”. Liksom första boken är det här jäkligt bra! Jag tycker verkligen om böcker där jag får fundera och som sagt lägga ett pussel för att veta vem som är skyldig. 


Miljön är vacker, det är väldigt idylliskt gestaltat och Österlen står definitivt på min lista  över platser jag vill besöka. 


Någon jag gillar är att tempot är lugnt, jag lär känna karaktärerna och handlingen får ta tid. Även om det är ond bråd död så är det här en charmig och mysig deckare. Jag gillar att följa polisernas arbete och deras relation. De har sina egenheter och de kompletterar varandra bra! 


”Ett fynd att dö för” är humoristisk, lite romantisk, spännande och lätt att läsa. Författarduon Anders och Måns kan skriva bra böcker, längtar redan att få läsa mer om kriminalkommissarie Peter Vinston. 


Ges ut avBokförlaget Forum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...