torsdag 23 juni 2022

Stanna hos mig av Ulrika Lagerlöf



Malin och hennes dotter reser till Småland för att ta en paus. Malin jobbar mycket och behöver ta igen förlorad tid med sin femåriga dotter Alice. Men vistelsen i Småland och det lilla torpet blir inte riktigt som hon tänkt sig…


”Stanna hos mig” är en finstämd berättelse som berörde mig till tårar. Det är en berättelse om kärlek som är större än själva livet och om rädslan för att förlora allt som betyder något. 


Författaren växlar mellan mellan dåtid och nutid i ganska korta kapitel som gör boken lättläst. Historierna vävs samman och mina frågor under läsningen får till slut ett svar. ”Stanna hos mig” är en spännande berättelse med både sorg, glädje och ett stråk av något övernaturligt. Det är fina miljöbeskrivningar och skildringar av livet, som det kan vara. 


Rekommenderas varmt. 


Ges ut av Lava förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...