torsdag 23 juni 2022

Sorgebarn av Caroline Engvall

      




Det var någonting med bokens omslag som tilltalade mig när jag fick boken i handen. Något som gjorde att jag bara var tvungen att börja läsa. Sen läste jag till boken var slut. 


Boken är spännande, tragisk och väldigt, väldigt bra! Det är en brutal och sorglig historia som Caroline målar upp framför mina ögon. Hemligheter som man inte vill ska komma fram, vad är det egentligen som har hänt? 


Den här psykologiska spänningsromanen är bitvis jobbig att läsa, hur hemska kan människor vara mot varandra? Caroline är väldigt bra på att beskriva relationer, hur olika händelser kan påverka livet under en lång tid efter att det har hänt. Det är en berättelse om sorg och att känna skuld. Boken är välskriven och språket fantastiskt.


Hatten av Caroline, galet bra bok!


Ges ut av Bokförlaget Forum  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...