lördag 25 juni 2022

En enkel till Indien av Cassandra Brunstedt



Det här var en bok som var omöjlig att släppa. Jag läste, läste lite till och släkte lampan för att sova alldeles för sent. Men det var vet värt. För vilken bra bok det här är!


Jag måste säga att jag blir grymt irriterad på huvudkaraktären i början av boken. Hon har tusen järn i elden och stannar liksom aldrig upp. Och det stressar mig. 


Men så infinner sig ett lugn i boken och jag bara njuter av läsningen. Njuter av att läsa om Ella och hennes äventyr i Indien, hur hon långsamt hittar en ny version av sig själv, eller kanske hittar tillbaka till någon hon vill vara. 


”En enkel till Indien” är en underbar bok, en bok om att våga släppa taget, våga göra något helt annat än vad som var tänkt från början. 


Jag förstör varför denna bok är finalist i årets feelgood. För det är en bok du inte ska missa! Läspärla!

Ges ut av LB förlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...