lördag 25 juni 2022

Den bästa sommaren av Sarah Morgan



Jag gillar Sarahs böcker. De är lättlästa, lätt att tycka om och berör mig. Hennes nya bok ”Den bästa sommaren” är inget undantag. Jag behövde inte läsa många rader förrän jag var fast i boken! Det här är underbar sommarläsning. 


Tre kvinnor vars liv kanske inte just nu är det bästa. Tre starka och olika karaktärer som behöver förändring i sina liv och en sommar som de sent ska glömma. En sommar då de inser hur viktigt det är att hitta sig själv för att kunna må bra och kunna ha fungerande relationer med andra. 


Jag tycker att Sarah har en underbar mix mellan karaktärer, relationer, kärlek och miljöer i den här boken. Det är lätt att se både karaktärer och miljöer framför sig under läsningen vilket gör att du är med i handlingen på ett helt annat sätt. 


”Den bästa sommaren” är både humoristisk och sorglig. Det är både kärlek och trassel och framför allt är det en charmig berättelse som fick mig att le! 


Perfekt semesterläsning! 


Ges ut av Harper Collins  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...