söndag 23 april 2023

Alla hjärtans dag av Beth O’Leary.



Både framsidan och texten på baksidan lockar till läsning. Tre kvinnor, främlingar för varandra,  som inte har så mycket gemensamt förutom att de fått nobben av samma man. På alla hjärtans dag dessutom. 


Jag upplever boken som rörig till en början, även fast berättelsen är skildrad ur de tre kvinnornas perspektiv. Jag fattade inte heller till en början att boken utspelar sig under olika tidsperioder, så även där blev jag en aning förvirrad. När jag väl förstod det blev historien mer förståelig. 


Men sen blir läsningen lättare och mot slutet tycker jag mer om boken. Det är en charmig och romantisk historia men med sorgliga inslag som gör gör att man tänker att det är viktigt att leva här och nu. 


Charmig absolut. Värd att ge en chans! 


Boken är översatt av Cecilia Falk och ges ut av Printz Publishing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...