söndag 23 april 2023

Notre-Dames alla nycklar av Britta Röstlund.



 


Den här boken tyckte jag om! Mysig och charmig feelgood med intressanta karaktärer som jag jag får lära känna bättre ju längre jag läser i boken. 


Gillade hur historien byggs upp och det mysteriet som som lösas. Den glada tillvaron i Paris hotas av borttappade nycklar, stulna bokklassiker och skumma bilförsäljare. Tycker om tempot, att allt inte händer jättefort utan att handlingen tar lite tid. Britta skriver bra, gestaltar miljöer och människor väldigt levande. 


Jag tyckte om att vara i Paris. Jag tyckte om att följa karaktärerna Sandro och Ida i boken. Tyckte om hur Notre Dame finns med i handlingen. Dit gjorde jag ett besök den enda gången jag har varit i Paris 2008. Fantastisk byggnad! 


Missa inte den här fina romanen om fina människor och mystiska händelser. Gillade massor! 


Boken ges ut av Norstedts förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...