torsdag 13 april 2023

Lydias liv av Gabriel Francke Rodau.



 


Som han skriver Gabriel! Så vackert, så poetiskt. 


Det här är en finstämd och väldigt vacker berättelse om Lydia, hennes barn Aleks och Tami och Lydias sista tid i livet. 


 Vi får följa två parallella men väldigt sammanflätade historier, dels den om syskonen som vakar vid mamma Lydias dödsbädd och sedan historien om Lydias uppväxt i Leningrad och hennes väg till Sverige. Boken är inte lång, strax över 200 sidor, men den innehåller så mycket! Om familjehemligheter, relationer, förlåtelse, sorg, alla de där frågorna man aldrig ställde och att veta vem man är. Jag tycker om att läsa om den judiska kulturen och känner att jag vill veta mer. 


Gabriel skriver så vackra meningar som blir till en helhet och flera gånger stannar jag upp för att bara läsa om ett stycke. Berättelsen om Lydias liv och hennes barn berör mig djupt. Det väcks så många tankar och känslor. En ganska tunn bok med stort och vackert innehåll. 


Grattis till dig som inte läst boken än, du har en upplevelse framför dig. ❤️ Det här är en läspärla! 


Tack Gabriel för att du tar med mig på ett läsäventyr! 


Boken ges ut av The Book affair förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...