torsdag 13 april 2023

Bara Alice av Maggie O’Farrell.



 


Det här är första romanen jag läser av Maggie O’Farrell och ”Bara Alice” är dessutom hennes debutroman.  


Till en början hade jag svårt att få grepp om handlingen och alla karaktärer. Men det ger sig. Boken växlar mellan nutid och dåtid men jag tycker inte att det är helt självklart vilken tid det är när ett nytt kapitel börjar. Det förvirrar mig en aning. 


Boken är välskriven och innehållsrik om både familj, kärlek, hemligheter och identitet. Men, det blir ett nja från mig. Ju längre jag läste desto mer tänkte jag på annat under läsningen. Däremot är jag sugen på att läsa andra böcker av författaren. 


Boken är översatt av Ulla Danielsson och ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...