söndag 23 april 2023

Mittlandet av Johanna Mo.


Det här är den tredje delen i serien Ölandsbrotten och polisen Hanna Duncker. 


Det här är en serie böcker jag har sträcklyssnat på! Galet spännande och bra! Tycker verkligen att Johanna lyckas bygga upp en historia som fångar mig som läsare. Det går inte att slutna lyssna! Välskrivet och bra gestaltat vilket gör att det är lätt att skapa egna bilder när man läser. 


Tycker om att berättelsen har parallella handlingar som hänger ihop eftersom det utspelar sig både i dåtid och nutid. Bit för bit får man reda på vad som har hänt och vem som är skyldig. Samtidigt får man lära känna de olika karaktärens och förstår vad de har för inblandning. Handlingen får ta tid och det gillar jag. 


Precis som i de två tidigare böckerna finns sidospåret med Hannas pappa vilket också är spännande att följa. Var han egentligen skyldig till det han anklagades för. 


Den här tredje delen är den bästa av böckerna tycker jag och nu längtar jag otroligt mycket till att bok fyra ”Darrgräset” ska släppas (juni, alldeles för långt bort). 


Kontentan är att missa inte de här böckerna! Det är löp och köp stämpel på dem! 


Boken är bra inläst av Marie Richardson och ges ut av Romanus och Selling  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...