söndag 23 april 2023

Släpp mig fri av Stina Flodén.



Det här är uppföljaren till Stinas debut ”Nu dör vi”. Liksom förra boken är ”Släpp mig fri” en riktigt, riktigt spännande bok som jag sträckläste från sidan ett.
 


Tempot är högt och man vet inte vem man kan lita på. Det är som att sitta på ett skenande tåg och se allt rusa förbi utanför, på väg mot en katastrof. 


Jag tycker om att man får de olika karaktärernas perspektiv, följa deras känslor och rädslor. Det gör boken mer spännande och obehaglig. Stina är väldigt bra på att bygga upp den där obehagliga stämningen som kryper in under huden och gör att man vill kika över axeln när man läser. För att försäkra sig om att det inte är någon där. 


En väldigt bra spänningsroman om att leva på flykt och i rädsla. Om vänskap, svek, att vilja slå sig loss från dem som jagar. Att vilja vara fri. 


Jag tyckte att Stinas första bok var otroligt bra, uppföljaren är ännu bättre!  Missa inte liksom! Löp och köp! 


Ges ut av Bokfabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...