söndag 23 april 2023

Svartstick av Sara Paborn.



 


”Tre kvinnor i tre tider, alla med varsin hemlivet. Deras liv ska nu flätas samman av en svart silkestråd”. 


Jag tycker om hur Sara berättar sina historier. Hur hon på ett lågmält och fint sätt väver ihop då med nu och ger svar på de frågor man får under tiden man läser boken.  


”Svartstick” är en väldigt fin och ömsint berättelse med ett vackert språk. Jag tycker om att läsa om Paula, Gunni och Anita, följa deras tankar och känslor. Allt väldigt bra gestaltat så att berättelsen känna levande och äkta. 


Sara kan skriva så det värmer hjärtat och  så att jag inte vill sluta läsa. Det är hjärta med lite svärta och väldigt bra.


Har du inte läst något av Sara förut så rekommenderar jag det varmt. 


Och till sist, jag älskar omslaget till boken!


Boken ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...