söndag 23 april 2023

Märkta för livet av Emelie Schepp.




I år firar Emelie Schepp tio år som författare med en jubileumsutgåva av hennes första bok i serien om Jana Berzelius. Boken är reviderad med nya kapitel och en mer tillspetsad historia. 


Jag tycker om att läsa om boken och få möta Jana Berzelius för första gången igen. Upptäckte nya saker och boken är lika spännande även den här gången jag läser den. 


”Märkta för livet” är en ganska brutal, hemsk och otäck spänningsroman. Det är en roman där spänningen håller i sig från första till sista sidan och man vill inte lägga den i från sig. Emelie är grym på att gestalta sina karaktärer och miljöerna där berättelsen utspelar sig. Man kommer karaktärerna nära vilket jag gillar. Dessutom tycker jag att Emelie är skicklig på att använda språket så att det obehagliga kryper in under huden medan man läser. 


Serien om Jana Berzelius är bland de bästa i sin genre och det var ett nöje att läsa den första boken en gång till. 


Om du inte har läst serien så har du grymt spännande läsning framför dig! 


Boken ges ut av Norstedts förlag


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...