söndag 23 april 2023

En förlorad sommar av Victor Pavic Lundberg.



 


Det här är en efterlängtad uppföljare till Victors debut ”Den som överlever”. Äntligen får jag läsa om journalisterna Leo och Danijela igen! Gillar att följa dessa två, hur de samarbetar, deras jobb och relationen mellan dem. 


Berättelsen utspelar sig dels i nutid men även för 30 år sedan, båda historierna vävs ihop på ett bra sätt. Victor är bra på att bygga upp en berättelse där man vill stanna kvar och inte sluta läsa. Handlingen är spännande och bit för bit får jag som läsare pusselbitar som för mig närmare vad som egentligen hände. Gillar språket, tempot och sidorna som flyger fram. 


Det här är en spännande bok, en bok får mig att längta efter fler delar. Jag är definitivt inte klar med Leo och Danijela! Vill veta mer om dem, mer om deras privata liv. 


För bäst behållning så skulle jag läsa den första delen först, även om de är fristående. 


Boken ges ut av Albert Bonniers förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...