torsdag 22 juli 2021

Att ge upp en bok



Nej, jag ger upp denna nu. Jag brukar inte ofta sluta läsa böcker men jag kommer inte vidare. 

Jag har läst så många positiva omdömen om den här boken och eftersom den är nominerad till årets bok ville jag läsa den. 

Men nej, jag fastnar inte. Jag fastnar varken för handling eller karaktärerna. Boken är välskriven men den passar inte mig. Jag kommer på mig själv med att vilja läsa andra böcker när jag har läst i denna, så nu gör jag det. Läser andra böcker. 

Men låt dig inte avskräckas av min åsikt. Ge den en chans, för den har ett väldigt bra språk. Det är kanske en bok för dig, men det är inte en bok för mig. 

”Vänligheten” är skriven av John Ajvide Lindqvist och ges ut av Ordfront. 

Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...