lördag 31 juli 2021

Som i ett vykort av Sofia Rutbäck Eriksson



 Det här är Sofias debutroman och vilken debut. Det är en berättelse med mycket kärlek, en fin skildring av relationen mellan en dotter och hennes far. En feelgoodroman om familjerelationer och kampen för en liten bys överlevnad. 

Jag tycker om tonen i boken, varm med både humor och allvar då den handlar om lite tunga ämnen som demens och skuldkänslor. Boken har färgstarka karaktärer och jag tycker mycket om miljöbeskrivningarna. 


Jag tyckte om den här charmiga och mysiga boken. Den var lätt att läsa och lätt att tycka om. Återigen, jag älskar att läsa om vanliga människor och vardagliga saker. Att få följa karaktärerna genom både glädje och sorg. 


Den här boken är så mycket mer än bara feelgood, den är allvarligt och humoristisk. En bok att sjunka ner i soffan med, bara läsa och njuta! Låt Sofia ta med dig på en resa! 


Boken ges ut av LB förlag

Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...