måndag 19 juli 2021

Jag behöver Hedvig av Jessica Roos Ramquist




Den här varma och kärleksfulla boken om Hedvig sträckläste jag på vägen till västkusten. Det är en öppenhjärtig bok som fick mina ögon att tåras mer än en gång. Mitt mammahjärta värker när jag läser om alla känslor som Jessica beskriver, om elaka BVC-sköterskor, om människor som inte vill förstå. 

Oavsett om man har ett barn med Down syndrom eller inte så är det här en viktig och läsvärd bok. En bok som kan skapa förståelse eller kan göra så att man inte känner sig ensam. 

”Jag behöver Hedvig” är en bok om kärlek och viljan att skydda sitt barn. En underbart bra bok! 

Jag har på somrarna när jag pluggade på universitetet arbetat på ett boende med vuxna som har Down syndrom. Och det var några av de bästa somrarna i mitt liv. Vilka underbara människor jag fick möta, minnen som jag alltid kommer att bevara. Jag tror att alla skulle behöva en Hedvig i sitt liv! 

Läs och bli berörd! Tack Jessica för att du delar med dig! Och tack till Parus förlag  ❤️ för att jag fick läsa!

Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...