lördag 31 juli 2021

Säg inget om Lydia av Celeste Ng

 





Den här boken hade jag svårt att få grepp om till en början. Läste men la undan den efter en stund.


Men något fick mig att fortsätta och det är jag glad för. För efter ett tag var jag fast och kunde inte sluta läsa. Det är en familj i fritt fall som vi får möta. Dottern Lydia hittas död i sjön i närheten av deras hem och de blir förkrossade. Vad är det som har hänt? 


Boken växte ju mer jag läste, det är en välskriven bok om hur familjen hanterar sin sorg, men det är även en tillbakablick hur det kunde bli som det blev. 


Rekommenderas. 


Boken ges ut av Albert Bonniers förlag

Följ mig gärna på instagram: Lollos boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...