lördag 24 juli 2021

En mörkare himmel av Mari Jungstedt och Ruben Eliassen.



Det här är den första delen i Gran Canaria serien. Boken är väldigt spännande med händelser dåtid som påverkar nutiden. Snabbläst med korta kapitel med handling som varvas mellan idag och tidigare.  


Jag drogs in direkt och hade svårt att sluta lyssna. Promenaderna blev långa eftersom det var så spännande. 


”En mörkare himmel” är helt klart läsvärd och var ett trevligt sällskap i öronen. Jag som har haft svårt att lyssna på böcker tidigare tycker att de har funkat bra. Lyssnar redan på nästa del ”Det förlovade landet”. 


Ljudboken är inläst av Magnus Roosmann.

Boken ges ut av Albert Bonniers förlag 


Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Schimpanserna vid Point Nemo av Cecilia Klang.

  ”Jag är vuxen men känner mig som ett barn när havet stormar in över mig”.  Underbara Cecilia! Nu har du fått mig både att gråta, skratta o...