torsdag 22 juli 2021

Att längta efter en bok…

 



Som jag har längtat efter en ny bok av Mike Gayle. Äntligen! 

Hans förra bok ”En halv värld bort” är en bok jag fortfarande tänker på, en bok jag mer än gärna rekommenderar. Det var en läsupplevelse utöver det vanliga. Jag har längtat efter hans nya bok och har skyhöga förväntningar så att jag nästan är lite rädd att börja läsa! 

Hans nya bok ”En sång för alla dom” är en varm skildring av kärlek, ålderdom, utanförskap och vänskap. 

En bok som handlar om Hubert som bor i London och som är en ensam själ. Men det vill han inte avslöja för sin dotter som bor i Australien. När hon oväntat bestämmer sig för att komma hem till Hubert ställs han inför en till synes omöjlig uppgift: att få sitt verkliga liv att bli mer likt hans uppdiktade. 

Boken ges ut av Norstedts förlag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...