torsdag 15 juli 2021

Den sista migrationen av Charlotte McConaghy



I januari läste jag en fantastisk bok. En bok jag hoppades skulle bli nominerad till årets bok. Så blev det inte, men missa inte den här underbara boken! Se nedan hur jag skrev om den då.. 

———-

 Hur ska jag sammanfatta mina tankar kring den här fantastiska boken? För den är fantastisk. ”Den sista migrationen” är en otroligt vacker kärleksförklaring till djuren och naturen och en historia om hur långt vi är beredda att få för de vi älskar. 

Jag var nästan lite rädd att börja läsa boken då jag hade stora förväntningar på den. Men det hade jag inte behövt vara för det är en otroligt berörande och mäktig läsupplevelse. Jag tyckte att språket i boken var så otroligt hjärtskärande och vackert. Det är en sorglig berättelse, men ändå hoppfull och full med värme och kärlek. 

Som några andra har skrivit här på Instagram så är det här en storslagen berättelse. En berättelse som var svår att lägga ifrån sig. 

Rekommenderas varmt.  

Boken ges ut av Lavender Lit

Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Häxhammaren av Johanna Strömqvist

  Rekommenderad läsålder är 9-12 år.  Det här är den andra, fristående boken i serien Silver & Stål.    Lilly och Vincent måste i ett nu...