onsdag 28 juli 2021

Fridlysta Fridolf av Josefine Sandblom



Vilken underbar bok! En berättelse full med kärlek, allvar, humor, knasiga äventyr och tokiga händelser. ”Fridlysta Fridolf” är en lättläst, humoristisk och kärleksfull berättelse. En berättelse med bra tempo och driv. 


Det är som att återse vänner man inte träffat på ett tag när man börjar läsa. Äntligen får jag återse Selma och Fridolf och alla deras upptåg. Jag gillar Josefines sätt att skriva, hur hon får in både hjärta och smärta, humor och allvar i en vardaglig miljö som man kan känna igen sig i. Hennes böcker får mig att skratta och att bli berörd. 


Det enda negativa är att boken tar slut för fort, jag stannar gärna kvar hos Selma och Fridolf, deras familj och vänner. Vill läsa mer! 


Boken ges ut av Lind och Co


Följ mig gärna på Instagram: Lollos boktips


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sensommar av längtan av Gabriella Argus

  Det här var precis vad jag behövde just nu. En varm och underhållande feelgood/romance med både hjärta och smärta. En feelgood med härliga...